Tuesday 13 December 2011

Refleksi Kem MPP MARA ( Program Pendidikan Luar BPT MARA 2011)

Pada 7/12/2011- 11/12/2011, Ifah telah mengikuti Program Pendidikan Luar Bahagian Pendidikan Tinggi MARA 2011 di Pulau MARA, Tasik Banding. Banyak pengalaman dan pengetahuan baru yang dapat dikutip sepanjang 4 hari 3 malam. Antara aktiviti-aktiviti yang dijalankan sepanjang program tersebut :


  • Water Confident- bahagian ini paling best..Mula-mula saya tidak reti mana water confident ini...Cg. Siti Aishah  bersunnguh-sungguh ajar ifah sampai pandai dalam masa 1 jam..Alhamdulillah, akhirnya saya confident in water...hihi..siap berenang kaki katak lagi..hihi..katak oh katak..
  • Repelling- Bahagian ini paling takut..mula-mula je takut..but I take challenge to take do this..I can do it! I can do it! Ku tahu bukan semua peserta berani ambil bahagian repelling ini...But at least I try and I done it..New achievement lol..
  • Kayaking- Bahagian ini paling penat... Penat mengangkat pendayung..Kalu penat, berhenti sekejap, then sambung balik...jangan mudah putus asa..ok?... sampai terbelahak saya bila penghulu panggil ikan duyung..waktu itu sedang minum air teh di atas kayak..First time, makan dan minum atas kayak ..
  • Games ( my story-past, present, future, warkah sahabat, gift exchange)

Bersama MPP dari Kolej Mara dan Kolej Profesional Mara yang lain

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...